Exkurze do továrny HYUNDAI
V úterý 27. února v rámci předmětu volba povolání třída 8. A navštívila provozy továrny na výrobu automobilů HYUNDAI v Nošovicích. Jedná se o jednu z nejmodernějších automobilek v Evropě.
Už ve foyer firmy čekalo na žáky překvapení: mohli si podrobně prozkoumat dva typy vozů Hyundai. Ve filmovém dokumentu, který následně zhlédli, se seznámili s produkcí firmy nejen v Nošovicích, ale i v jiných pobočkách na světě. Poté žáci nasedli do místního „vláčku“, ze kterého při jízdě na vlastní oči sledovali některé výrobní linky pro výrobu jednotlivých částí vozů a jejich montáž. Dozvěděli se přitom např., že výrobní kapacita závodu je i díky výrazné robotizaci 350 000 vozů ročně. Automobilka je firmou, která je významným zaměstnavatelem pro stovky obyvatel našeho regionu.
Stejnou exkurzi bude absolvovat v tomto školním roce i třída 8. B
Den otevřených dveří
Velký úspěch v okresním kole Zeměpisné olympiády
Ve středu 21. února 2024 se na 6. ZŠ konalo okresní kolo Zeměpisné olympiády. Sešli se zde vítězové školních kol z celého okresu, aby si poměřili zeměpisné znalosti ve třech disciplínách - práci s atlasem, praktické části a v testu geografických znalostí.
V silné konkurenci se naši mladí zeměpisci umístili v popředí.
Kategorie A (6. třída) - David Žvak - 2. místo
Kategorie B (7. třída) - Matyáš Berek - 2. místo
Kategorie C (8. - 9. třída) - Vojta Jarošek - 5. místo
Všem gratulujeme a děkujeme za vzornou reprezentaci školy. Davidovi a Matyášovi pak přejeme hodně štěstí v krajském kole, které se uskuteční 27. března v Ostravě.
Zlatý Ámos
Zlatý Ámos, to je název ankety o nejoblíbenějšího učitele České republiky, kterou každoročně vyhlašuje nevládní a nezávislé občanské sdružení Klub Domino, Dětská tisková agentura. Jejím posláním je především popularizace pedagogů, kteří podle hodnocení dětí, žáků a studentů významně přispívají k utváření kvalitního vztahu mezi žáky a učiteli, dětmi a jejich vedoucími.
Žákovský parlament naší školy připravil hlasování pro žáky, na jehož základě byl nominován do této ankety pan učitel Tomáš Tofel, který je známý svým pozitivním přístupem k výuce, schopností motivovat žáky a pro mnohé žáky se stal vzorem.
Regionální kolo proběhlo 15. února 2024 v kině Etáž v Moravské Ostravě. Zde museli tři zástupci z řad žáků originálním způsobem nominaci pana učitele před porotou obhájit, přičemž obhajoba nesměla přesáhnout 5 minut. Poté následoval krátký rozhovor poroty s žáky a pedagogem. Tomáš Kula, Nikola Jurečková a Roman Bury byli právě ti odvážní, kteří se vydali do Ostravy s nelehkým úkolem pana učitele prezentovat a obhájit. Očekávaný postup do semifinále sice nevyšel, ale i tak je nominace a účast na akci pro pana učitele poděkováním za vynikající pedagogickou práci a důkazem vděčnosti a obdivu žáků.
A jak to všechno probíhalo?
Školní kolo recitační soutěže
Již tradičně se na naší škole 22. února konalo školní kolo v recitaci. Soutěže se zúčastnilo 22 žáků z šestých až devátých tříd. Přednášející byli rozděleni do dvou kategorií a po hezkých a vyrovnaných výkonech se nakonec umístili takto:
3. kategorie 6. - 7. tříd:
1. místo: Karolína Prochovníková (7. C)
2. místo: Vojtěch Špaček (6. A)
3. místo: Klaudie Šigutová (7. A)
4. kategorie 8. - 9. tříd:
1. místo: Karolína Rychlíková (9. B)
2. místo: Veronika Černá (9. A)
3. místo: Jiří Mojžíšek (9. A)
Vítězům blahopřejeme a všem žákům děkujeme za krásný přednes.
Probouzíme se ze zimního spánku …
I v letošním školním roce se žáci 9. ročníku zapojili do projektu organizovaného irskou organizací HETI (Holocaust Education Trust Ireland) s názvem Krokus.
Žluté květy krokusů připomínají Davidovu hvězdu, kterou byli Židé nuceni nosit za nacistické nadvlády.
Na podzim zasadili cibulky krokusů, které právě rozkvétají v zadní části školní zahrady. Křehké žluté květy symbolizují vzpomínku na děti, které v průběhu šoa zahynuly.
Cílem projektu je připomenout události, které se odehrávaly během 2. světové války. Projekt Krokus nabízí konkrétní možnost, jak přiblížit tematiku holocaustu (šoa) mladým lidem.
Účast žáků při sázení cibulek krokusů, pozorování jejich růstu a rozkvětu ve spojitosti s myšlenkou daného projetu přispívá k jejich toleranci a respektu ke kulturní různorodosti ve společnosti.