SOUTĚŽÍME S MEDVĚDEM – výsledky 2. kola
Druhé kolo – odpadové – přilákalo celkem 81 zájemců. Pořadí se pěkně zamíchalo. Průběžné výsledky najdete na nástěnce vedle sborovny, kde můžete také opět shlédnout zajímavé, nápadité a vtipné fotky tentokrát s tematikou třídění odpadu.
Správné odpovědi naleznete ZDE (v pdf)
Kdo nestihl 2. kolo soutěže, pořád to nevadí! Může se zapojit v březnu, kdy bude vyhlášeno další kolo, tentokrát STROMOVÉ.
Projekt MŠMT – „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy“ 2022 / 2023
Předchozí školní rok významně ovlivnila pandemie koronaviru. Letos sice školy zavřené nejsou, ale některé děti často odcházejí do karantén, jiné zase těžce dohánějí látku, kterou s nimi učitelé nemohli dostatečně probrat. Národní plán doučování však rokem 2021 nekončí. Ministerstvo školství přišlo s dalším plánem nazvaným
„Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy“
a bude financován Evropskou unií – Next Generation EU.
Z toho vyplývá, že i na naší škole bude nadále probíhat doučování pro všechny žáky, kteří to budou potřebovat. Tato podpora bude pokračovat nejméně do konce školního roku 2022/ 2023. Oba projekty MŠMT pomáhají žákům v lepší orientaci v učivu a tím mohou dosahovat i lepších školních výsledků.
Projekt MŠMT – Doučování žáků škol 2021 / 2022
Pandemie COVID-19 zasahuje do režimu na školách již od března roku 2020. Uplynulý školní rok 2020/2021 byl v oblasti vzdělávání poznamenán dlouhodobou distanční výukou. Ta má výrazné negativní dopady na učební výsledky žáků. Proto bylo nutné v tomto školním roce usilovat postupnými kroky o vyrovnání nerovností ve vzdělávání a postupně snižovat negativní dopady pandemie na žáky, učitele i samotnou výuku.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy již ke konci školního roku 2020/2021 připravilo plán kompenzačních aktivit a činností pod názvem „Národní plán doučování“
Doučování je na naší škole realizováno především v hlavních předmětech - češtině, matematice a angličtině. V ostatních předmětech je organizováno po vyhodnocení individuální situace.
Projekt je přednostně určen pro žáky, kterým hrozí školní neúspěch. Nejedná se pouze o prospěch, ale také o základní orientaci v učivu. Z výsledků žáků, kteří se do projektu v prvním pololetí letošního roku přihlásili, je znát, že projekt doučování má smysl a plní svůj účel.
OLYMPIÁDA V ČESKÉM JAZYCE
V pátek 28. ledna 2022 se na naší škole konal 48. ročník Olympiády v českém jazyce. Školního kola se zúčastnilo 19 žáků z 8. a 9. tříd.
Žáci si mohli ověřit své jazykové schopnosti jak v oblasti mluvnice, tak slohu. Nejlépe se dařilo Michaele Šebestové z 9. A třídy. Všem žákům děkujeme za účast a vítězce blahopřejeme. Budeme jí držet palce i v okresním kole, které se koná koncem března na Gymnáziu ve Frýdlantu nad Ostravicí.
Nové trendy v chemickém vzdělávání
V rámci projektu „OKAP II – odborné, kariérové a polytechnické vzdělávání v MSK“ jsme se zúčastnili v pátek 21. ledna závěrečného workshopu pro učitele chemie a 2 žáky naší školy.
Workshop byl završením 4 kurzů chemie pro učitele, které probíhaly od podzimu 2021 na katedře chemie Ostravské univerzity.
Více o workshopu se dočtete v příspěvku Veroniky Bánovské: ZDE (v pdf)
Školní kolo Zeměpisné olympiády
V úterý 1. února proběhlo školní kolo Zeměpisné olympiády, kterou ovlivnila vysoká nemocnost. Zúčastnilo se ji jen 36 žáků 6. - 9. ročníku.
Soutěžní otázky byly rozděleny do dvou částí - práce s atlasem a práce bez atlasu. Získané body se v závěru sečetly a vytvořily celkové pořadí. Tři nejlepší z jednotlivých kategorií budou naší školu reprezentovat v on-line okresním kole, které stejně jako vloni uspořádá Masarykova univerzita v Brně 23. února 2022.
Vítězové a postupující žáci:
KATEGORIE A (6. třída):
1. SLEZÁK David, 2. KOZEL Marián, 3. RYŠAVÝ Tobiáš
KATEGORIE B (7. třída):
1. JAROŠEK Vojtěch, 2. LUKÁČOVÁ Nela, 3. PETLACH Jiří
KATEGORIE C (8. a 9. třída):
1. ŠOBROVÁ Markéta, 2. RECMANOVÁ Kristýna, 3. VOJÁČEK Michal
Všem postupujícím blahopřejeme a přejeme úspěch v dalším kole této náročné soutěže.