Informace k režimu výuky od 1. 11. 2021
Vážení rodiče, milí žáci, zaměstnanci školy,
na základě aktuálních informací MŠMT ČR vycházejících z mimořádných opatření MZd ČR a metodického pokynu hlavní hygieničky k nařízení karantény a izolace v souvislosti s onemocněním covid – 19 sdělujeme následující pokyny:
1. Od 25. 10. 2021 se zkrátila doba pro ukončení izolace ze 14 dnů na 7 dní, a to za předpokladu negativního výsledku RT-PCR testu provedeného v rozmezí 5. až 7. dne od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou a absence klinických příznaků onemocnění covid – 19
2. Nošení ochranných prostředků dýchacích cest od 1. 11. 2021 je ve všech prostorách školy povinné – pro zaměstnance i žáky. Výjimku tvoří situace, kdy žáci sedí ve třídě při výuce na svých místech. V tomto případě ochranný prostředek dýchacích cest – respirátor či jednorázová chirurgická rouška s dostatečnou ochranou není pro žáky a pedagogické pracovníky, kteří v dané situaci poskytují vzdělávání, povinná. Výjimka se nevztahuje na pedagogické pracovníky školy, kteří nejsou očkovaní proti nemoci covid – 19. Tito pracovníci i v této situaci jsou povinni používat ochranu dýchacích cest. (i zde však existují výjimky, a to např. při hodině Tv nebo zpěvu, však s odstupem 1,5 metru pracovníka od žáka nebo výjimku může stanovit ošetřující lékař daného pracovníka)
3. Screeningové testování žáků se v současné době naší školy zatím netýká
4. Ostatní protiepidemiologická opatření zůstávají v platnosti:
- zvýšená hygiena rukou
- do budovy školy nevstupují osoby s příznaky nemoci covid – 19
- objeví-li se během výuky žák s příznaky nemoci covid – 19, odchází do jiné místnosti a čeká na vyzvednutí zákonným zástupcem a odchází domů (výjimku tvoří žáci alergici apod. po předložení potvrzení od pediatra)
- objeví-li se zaměstnanec s danými příznaky, ihned odchází z budovy škol
Z důvodů možných změn nastaveného režimu prosíme o sledování informací na školním webu.
Mgr. Libor Kuča
ředitel školy
Informace k režimu výuky od 10. 5. 2021
Vážení rodiče, milí žáci,
na základě oznámení MŠMT ČR a nařízení Vlády ČR ze dne 3. 5. 2021 oznamujeme, že nastavený režim výuky se od 10. května 2021 na naší škole bude řídit následujícími pravidly:
- 1. Výuka žáků tříd 1. stupně bude pokračovat v nastaveném rotačním režimu.
- 2. Výuka žáků tříd 2. stupně bude realizována v rotačním režimu tak, že v týdnu od 10. 5. do 14. 5. budou vyučováni ve škole prezenční formou žáci 6. a 7. ročníku, a to v plném rozsahu podle rozvrhu hodin. Žáci 8. a 9. ročníku v tomto týdnu pokračují v distančním vzdělávání.
- 3. V týdnu od 17. 5. do 21. 5. se rotačně třídy vystřídají. Žáci 6. a 7. ročníku budou vzděláváni distanční formou, žáci 8. a 9. ročníku budou prezenční formou vyučováni ve škole.
- 4. Žáci 1. stupně budou do školy vstupovat od 7.40 – 8.00 hod vchodem B (u bazénu školy), žáci chodící do ranní družiny a žáci 1. stupně přicházející po 8.00 hod a také žáci 2. stupně vstupují do školy vždy vchodem A přes vrátnici.
- 5. Během prezenční formy jsou žáci povinni podstoupit testování antigenními testy, a to žáci tříd 1. stupně vždy v pondělí na začátku vyučování či v ranní družině, žáci tříd 2. stupně se testování antigenními testy zúčastní na začátku vyučování, a to vždy v pondělí a ve čtvrtek ve svých třídách.
- 6. Školní jídelna pokračuje v nastaveném režimu. Žáci v prezenční formě vzdělávání se stravují ve školní jídelně, žáci v distanční formě vzdělávání obědy odebírají venkovním okýnkem ve stejném čase jako doposud.
- 7. Všichni žáci vzdělávaní v prezenční výuce a zaměstnanci školy jsou povinni dodržovat zvýšená hygienická opatření – desinfekce rukou při vstupu do školy, při vstupu do třídy, při vstupu do školní jídelny. Povinné je nošení respirátoru nebo chirurgické roušky (mimo konzumace svačiny a oběda, pokud žák sedí na místě).
- 8. Individuální konzultace žáků probíhají v nastaveném režimu.
- 9. Školní družina je v provozu od 6.00 do 16.30 hod.
- 10. Při výuce je zakázáno zpívat, sportovní činnosti jsou povoleny v rámci hodiny TV pouze ve venkovních prostorách bez použití roušky.
- 11. Školní kroužky v budově školy jsou mimo provoz.
Z důvodů možných změn nastaveného režimu prosíme o sledování informací na školním webu.
Mgr. Libor Kuča
ředitel školy
Informace k režimu výuky od 14. 3. 2022
Vážení rodiče, milí žáci, zaměstnanci školy,
na základě aktuálních informací MŠMT ČR vycházejících z vládního nařízení ze dne 9. 3. 2022 sdělujeme, že s platností od 14. 3. 2022 se ruší povinnost nošení respirátorů či roušek ve všech prostorách školy, a to jak pro žáky, tak pro zaměstnance školy či třetí osoby pobývající ve škole.
Ve Frýdku-Místku dne 14. 3. 2022
Mgr. Libor Kuča
ředitel školy
Informace k režimu výuky od 22. 11. 2021
Vážení rodiče, milí žáci, zaměstnanci školy,
na základě aktuálních informací MŠMT ČR vycházejících z mimořádných opatření MZd ČR a metodického pokynu hlavní hygieničky k nařízení karantény a izolace v souvislosti s onemocněním COVID – 19 sdělujeme následující pokyny:
- 1. Od 22. 11. 2021 bude každé pondělí při zahájení výuky probíhat screeningové testování antigenním testem na přítomnost nemoci COVID – 19.
- 2. Žák či zaměstnanec, který v daný den nebude přítomen ve škole, podstoupí testování na začátku vyučování v den nástupu do školy.
- 3. Testování se netýká osob, které jsou očkovány (a uplynulo od poslední očkovací dávky 14 dnů), osob, které diagnostikovaně prodělaly onemocnění COVID – 19 (a neuplynulo více jak 180 dnů) nebo mají negativní výsledek antigenního testování ne starší 24 hodin nebo negativní výsledek PCR testování ne starší 72 hodin.
- 4. Při pozitivním výsledku testování osoba odchází domů, svou situaci řeší se svým ošetřujícím lékařem (žáci v doprovodu zákonného zástupce či po domluvě se zákonným zástupcem sám)
- 5. Třída s žákem s pozitivním výsledkem do karantény automaticky nenastupuje (vychází se z víkendové odluky); karanténní opatření může žákovi a škole nařídit pouze krajská hygienická stanice po vyhodnocení specifik daného případu.
- 6. Ostatní protiepidemiologická opatření zůstávají v platnosti:
- - ochrana dýchacích cest respirátorem nebo jednorázovou chirurgickou rouškou ve všech prostorách školy (výjimku tvoří situace, kdy žák sedí při výuce nebo o přestávce při svačině ve třídě nebo při konzumaci oběda ve školní jídelně; nebo když očkovaný pedagogický pracovník vede vyučovací hodinu)
- - zvýšená hygiena rukou
- - do budovy školy nevstupují osoby s příznaky nemoci COVID – 19
- - objeví-li se během výuky žák s příznaky nemoci COVID – 19, odchází do jiné místnosti a čeká na vyzvednutí zákonným zástupcem a odchází domů (výjimku tvoří žáci alergici apod. po předložení potvrzení od pediatra)
- - objeví-li se zaměstnanec s danými příznaky, ihned odchází z budovy škol
Z důvodů možných změn nastaveného režimu prosíme o sledování informací na školním webu.
Ve Frýdku-Místku dne 17. 11. 2021
Mgr. Libor Kuča ředitel školy
Informace k režimu výuky od 17. 5. 2021
Vážení rodiče, milí žáci,
na základě oznámení MŠMT ČR a nařízení Vlády ČR ze dne 10. 5. 2021 oznamujeme, že nastavený režim výuky od 17. května 2021 na naší škole bude následující:
- 1. Výuka žáků tříd 1. stupně bude již pro všechny prezenční, bez rotace.
- 2. Výuka žáků tříd 2. stupně bude v rotačním režimu, a to tak, že v týdnu od 17. 5. do 21. 5. ve škole budou vyučováni žáci 8. a 9. ročníku podle plného rozsahu rozvrhu hodin. Žáci 6. a 7. ročníku budou v tomto týdnu v distančním vzdělávání.
- 3. Dá se předpokládat, že od následujícího týdne - tedy od 24. května 2021 již budou všichni žáci vzdělávání prezenční formou, bez rotace a distanční výuky.
- 4. Během prezenční formy jsou žáci povinni podstoupit testování antigenními testy, a to žáci tříd 1. stupně vždy v pondělí na začátku vyučování či v ranní družině, žáci tříd 2. stupně se testování antigenními testy zúčastní na začátku vyučování, a to vždy v pondělí a ve čtvrtek ve svých třídách.
(testování se žáci nemusí účastnit v těchto případech:
a) žák prodělal onemocnění COVID – 19 a neuplynulo od diagnostikování nemoci více jak 90 dní;
b) žák má ukončenou poslední dávku vakcinace na danou nemoc a uplynulo od tohoto data alespoň 14 dní;
c) žák se nechal testovat PSR testem či antigenním testem ve zdravotnickém zařízení a má negativní výsledek, který je platný 48 hodin; ve všech případech je potřeba danou skutečnost doložit potvrzením lékaře či potvrzením o vakcinaci)
- 5. Školní jídelna pokračuje v nastaveném režimu. Žáci v prezenční formě vzdělávání se stravují ve školní jídelně, žáci v distanční formě vzdělávání obědy odebírají venkovním okýnkem ve stejném čase jako doposud.
- 6. Všichni žáci vzdělávaní v prezenční výuce a zaměstnanci školy jsou povinni dodržovat zvýšená hygienická opatření – desinfekce rukou při vstupu do školy, při vstupu do třídy, při vstupu do školní jídelny. Povinné je nošení respirátoru nebo chirurgické roušky (mimo konzumace svačiny a oběda, pokud žák sedí na místě).
- 7. Individuální konzultace žáků jsou k 14. 5. 2021 ukončeny.
- 8. Školní družina je v provozu od 6.00 do 16.30 hod.; ruší se homogenita skupin.
- 9. Provoz školní družiny pro žáky, jejichž rodiče vykonávají profesi integrovaného záchranného systému a krizové infrastruktury podle krizového zákona č. 240/2000 Sb. je k 14. 5. 2021 ukončen.
- 10. Při výuce je zakázáno zpívat, sportovní činnosti jsou povoleny v rámci hodiny TV pouze ve venkovních prostorách bez použití roušky.
- 11. Při pobytu mimo školu je možno odložit roušku či respirátor, je-li dodržován 2 m distanc.
- 12. Školní kroužky v budově školy jsou mimo provoz.
Z důvodů možných změn nastaveného režimu prosíme o sledování informací na školním webu.
Mgr. Libor Kuča
ředitel školy