Dějepisná exkurze 7. A a 7. B do Archeoparku Chotěbuz
Přírodovědný klokan
Učíme se v přírodě
V pátek 11. října se žáci 8. ročníku vydali na již tradiční akci 'Učíme se v přírodě'. Pěšky, podél řeky Ostravice, společně došli spolu s učiteli a asistenty do Sviadnova, ke kopci Štandl. Po krátké svačinkové přestávce se rozdělili na dvou až tříčlenné skupiny, v nichž s několikaminutovými rozestupy byli vysláni do terénu. Po stopách Attily, nejmocnějšího náčelníka hunské říše, se děti vydaly po naučné stezce pátrat po zvěři, kterou za svého života lovil, rozpoznávaly stromy, ze kterých stavěl svá obydlí, hledaly tajnou chodbu, která možná patřila k hradu, který zde postavili Attilovi následovníci. Po úspěšném pátrání se opět všichni společně přesunuli zpět do školy.
Učíme se venku: Třídy 7. A a 7. B objevují krásy Frenštátu pod Radhoštěm
V pátek 11. října se žáci 7.A a 7.B zúčastnili projektu Učíme se venku, který se uskutečnil veFrenštátě pod Radhoštěm. Cílem akce bylo propojit učení s pohybem v přírodě a obohatit žáky o nové poznatky z různých předmětů.
Děti se vydaly podél slavného skokanského můstku, kde získaly možnost poznat jeho historii a význam. Naše trasa vedla až nahoru na Horečky. Tam na ně čekaly speciálně připravené pracovní listy zaměřené nejen na skokanské můstky, ale také na legendu českého skoku na lyžích, Jiřího Rašku.
Pracovní listy nebyly zaměřeny pouze na jeden předmět. Žáci plnili úkoly z tělocviku, angličtiny, dějepisu, ale také z matematiky a výchovy k občanství. Tímto způsobem si děti mohly uvědomit, jak se jednotlivé předměty navzájem prolínají a jak je možné je využít v reálném životě.
Projekt Učíme se venku měl velký úspěch a věříme, že podobné akce nám pomohou učit se jinak – zábavně, v pohybu a v krásném prostředí přírody.