Bobřík informatiky 2024
Začátkem listopadu se většina žáků 4. - 9. ročníku zúčastnila v hodinách informatiky celorepublikové soutěže. Náročné a mnohdy záludné otázky byly i letos zaměřeny na logické myšlení a algoritmizaci. Pro získání pomyslného poháru a titulu Úspěšný řešitel bylo podmínkou, aby soutěžící nasbíral alespoň 120 z maximálních 192 bodů. To se letos povedlo 50 žákům! Zatím nejlepší výsledek od roku 2021, kdy se soutěže účastníme.
Přinášíme přehled našich nejlepších řešitelů.
Kategorie MINI (3. - 4. ročník)
1. místo: Záhumenská Amálie a Tichopádová Jana (4. B) - 172 b.
2. místo: Sykala Šimon (4. B) - 161 b.
3. místo: Sofija Kryvonosenko (4. A) - 160 b.
Kategorie BENJAMÍN (5. - 6. ročník)
1. místo: Al - Mashgari Rayan (5. A) - 172 b.
2. místo: Fajkoš Ondřej (6. A) - 160 b.
3. místo: Mako Marek (5. B) a Frýdl Norbert (5. A) - 156 b.
Kategorie KADET (7. - 8. ročník)
1. místo: Žvak David (7. A) - 172 b.
2. místo: Pavelková Viktorie (7. A), Kuboňová Erika a Ficková Simona (8. C) - 156 b.
3. místo: Dlhopolček Jan (7. B) - 147 b.
Kategorie JUNIOR (9. ročník)
1. místo: Mariana Bojdová (9. B) - 130 b.
2. místo: Eliška Štefková (9. B) - 123 b.
3. místo: Oliver Dunka a David Slezák (9. B) - 117 b.
Vítězům a všem úspěšným řešitelům blahopřejeme!
Soutěž mladých zoologů
Ve středu 6. listopadu jsme reprezentovali naši školu v přírodovědné Soutěži mladých zoologů v ZOO Ostrava. Téma bylo „Savci moří a oceánů“.
Nejdříve jsme si prošli ZOO. Cestou do výukového pavilonu se nám podařilo zachránit selata prasete visajanského, která utekla z výběhu. Samotná soutěž probíhala formou testu, za který jsme obdrželi 27,5 bodu. Sice jsme nevyhráli, ale alespoň jsme získali nové zkušenosti na další soutěž, která bude na jaře. Náš tým byl ve složení: Kuba Šrámek, Vojta Lach, Natálie Konečná a Eliška Janýšková
Dějepisná exkurze 7. A a 7. B do Archeoparku Chotěbuz
Učíme se venku: Třídy 7. A a 7. B objevují krásy Frenštátu pod Radhoštěm
V pátek 11. října se žáci 7.A a 7.B zúčastnili projektu Učíme se venku, který se uskutečnil veFrenštátě pod Radhoštěm. Cílem akce bylo propojit učení s pohybem v přírodě a obohatit žáky o nové poznatky z různých předmětů.
Děti se vydaly podél slavného skokanského můstku, kde získaly možnost poznat jeho historii a význam. Naše trasa vedla až nahoru na Horečky. Tam na ně čekaly speciálně připravené pracovní listy zaměřené nejen na skokanské můstky, ale také na legendu českého skoku na lyžích, Jiřího Rašku.
Pracovní listy nebyly zaměřeny pouze na jeden předmět. Žáci plnili úkoly z tělocviku, angličtiny, dějepisu, ale také z matematiky a výchovy k občanství. Tímto způsobem si děti mohly uvědomit, jak se jednotlivé předměty navzájem prolínají a jak je možné je využít v reálném životě.
Projekt Učíme se venku měl velký úspěch a věříme, že podobné akce nám pomohou učit se jinak – zábavně, v pohybu a v krásném prostředí přírody.
Přírodovědný klokan
Učíme se v přírodě
V pátek 11. října se žáci 8. ročníku vydali na již tradiční akci 'Učíme se v přírodě'. Pěšky, podél řeky Ostravice, společně došli spolu s učiteli a asistenty do Sviadnova, ke kopci Štandl. Po krátké svačinkové přestávce se rozdělili na dvou až tříčlenné skupiny, v nichž s několikaminutovými rozestupy byli vysláni do terénu. Po stopách Attily, nejmocnějšího náčelníka hunské říše, se děti vydaly po naučné stezce pátrat po zvěři, kterou za svého života lovil, rozpoznávaly stromy, ze kterých stavěl svá obydlí, hledaly tajnou chodbu, která možná patřila k hradu, který zde postavili Attilovi následovníci. Po úspěšném pátrání se opět všichni společně přesunuli zpět do školy.