Kritéria pro zapojení žáka do projektu doučování
od 1. 9. 2021 do 31. 12. 2021
Projekt je přednostně určen pro žáky, kterým hrozí školní neúspěch či v extrémním případě vypadnutí ze vzdělávání. Došlo u nich k výraznému zhoršení výsledků vzdělávání; nejedná se pouze o prospěch, ale také o základní orientaci v učivu.
Identifikaci k zařazení provádí pedagog na základě svých podkladů a zkušeností, vždy za souhlasu zákonného zástupce.
Doučování je realizováno v předmětech stěžejního charakteru. Na naší škole bude doučování ve třídách 1. stupně probíhat v Českém jazyce a Matematice, v 5. ročníku také v Anglickém jazyce. Ve třídách 2. stupně se bude doučovat Český jazyk, Matematika a Anglický jazyk. V ostatních naukových předmětech bude doučování organizováno po vyhodnocení individuální situace.
Doučování bude probíhat skupinově, maximálně však do počtu 7 žáků ve skupině. Žáci se v doučovacích skupinách mohou podle svých vzdělávacích potřeb a po konzultaci s pedagogem, který doučování vede, měnit.
Základní kritéria:
- 1. Žák s 20% a vyšší mírou absence ve školním roce 2020/2021 s celkového počtu hodin za období školního roku
- 2. Žák, který se neúčastnil distanční výuky a došlo k výraznému snížení jeho výsledků vzdělávání (výrazně zhoršený prospěch, mnohem slabší orientace v učivu oproti předcházejícímu období)
- 3. Žák, který opakuje ročník nebo měl na konci loňského školního roku ve své klasifikaci jednu či více dostatečných
- 4. Žák s odlišným mateřským jazykem, došlo-li u něj k významnému zhoršení výsledků vzdělávání po návratu do školy po distanční výuce
- 5. Žák se speciálními vzdělávacími potřebami; pokud se účastní díky doporučení ŠPZ výuky předmětu Speciální pedagogické péče, pak je upřednostněna tato forma podpůrného opatření před doučováním
Mgr. Libor Kuča
ředitel školy