ŠABLONY II - dotace z OPVVV
Cílem výzvy je podpořit mateřské a základní školy formou projektů zjednodušeného vykazování.
Výzva podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a pomůže školám při společném vzdělávání dětí/žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, příp. chůvu v mateřské škole. Důležitou oblastí podpory je také usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy a spolupráce s rodiči dětí a žáků. Zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) do hlavního vzdělávacího proudu pomohou extrakurikulární aktivity (čtenářské kluby, kluby zábavné logiky a deskových her a doučování žáků základní školy ohrožených školním neúspěchem).
Název projektu školy Otevřená škola v šablonách
Datum zahájení 01. 09. 2017
Datum ukončení 31. 08. 2019
Doba trvání projektu 24 měsíců
Finanční výše žádosti dle šablon 1.015168 Kč
Školou zvolené ŠABLONY :
Název šablony |
Počet šablon |
Školní psycholog-personální podpora ZŠ |
24 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (varianty Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Inkluze) |
2 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 80 hodin (varianta Cizí jazyk) |
2 |
Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin |
105 |
Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ |
2 |
Tandemová výuka na ZŠ |
3 |
Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ |
1 |
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem |
15 |
ŘÍDÍCÍ A REALIZAČNÍ TÝM DOTACE
Funkce v pracovním týmu dotace |
Personální zajištění šablon |
Řídící tým |
|
Vedoucí dotace - hlavní projektový manažer |
Ing. Jiří Adámek Ředitel školy |
Provozní manažer + administrativní pracovník + metodik |
Mgr. Táňa Janošcová Zástupce ředitele školy |
Ekonomický manažer- účetní |
Ing. Marta Motlochová - účetní školy |
Realizační tým |
|
Školní psycholog |
Mgr. Martina Nováková Fabiánová |
Vedoucí Vzájemné spolupráce pedagogů |
Mgr. Daniel Hosnédl Mgr. Zuzana Šnajdrová Mgr. Radomíra Střížová Mgr. Martina Řeřichová |
Vedoucí Klubu zábavné logiky a deskových her |
Mgr. Daniel Hosnédl |
Vedoucí Doučování |
Mgr. Daniela Kaňoková Mgr. Jana Štefková Mgr. Táňa Janošcová Mgr. Iva Vránová Mgr. Iva Novotná |
POPIS JEDNOTLIVÝCH ŠABLON
- Číslo a název aktivity II/1.3 Školní psycholog – personální podpora ZŠ
Cíle a popis realizace aktivity
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního psychologa základním školám, které začleňují do kolektivu minimálně tři žáky s potřebou podpůrných opatření se speciálními vzdělávacími potřebami.
Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školní
zařízení.
- Číslo a název aktivity II/2.9 Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ – ČG/MG
Cíle a popis realizace aktivity
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogů školy v oblasti podpory rozvoje základních gramotností v dovednostech vzdělávání heterogenních kolektivů a poskytnout podporu žákům s potřebou podpůrných opatření. Pedagogové vytvoří minitým 3 pedagogických pracovníků 2. stupně a budou se scházet v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců s cílem plánovat, realizovat a reflektovat aktivity čtenářské nebo matematické gramotnosti v běžné výuce mimo předměty ČJ a literatura/Matematika.
- Číslo a název aktivity II/2.11 Tandemová výuka na ZŠ
Cíle a popis realizace aktivity
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogů školy v oblasti podpory rozvoje základních gramotností a rozvoje klíčových kompetencí. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků. Aktivita je určená pro 2 pedagogy, kteří spolu naplánují a zrealizují 10 vyučovacích hodin v průběhu 5 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka. Po každé vyučovací hodině proběhne reflexe včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací proces a výsledky žáků.
- Číslo a název aktivity II/3.2 Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ
Cíle a popis realizace aktivity
Cílem aktivity je realizace klubu zábavné logiky a deskových her pro žáky základní školy. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí. Aktivita vede k rozvoji logického (ale i informatického) a strategického myšlení žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Klub je možno zřídit pro nejméně šest žáků základní školy. Podmínkou zřízení klubu je zařazení nejméně dvou žáků ohrožených školním neúspěchem.
Při identifikaci žáků ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:
- nízká motivace ke vzdělávání;
- dlouhodobá a opakovaná prospěchová neúspěšnost;
- nedůslednost ve školní přípravě;
- kázeňské přestupky;
- nedůsledné rodičovské vedení;
- sociokulturně znevýhodněné prostředí.
V období pěti po sobě jdoucích měsících, ve kterých probíhá výuka, bude realizováno minimálně 16 schůzek v délce trvání 90 minut. Klubové schůzky se konají zpravidla jedenkrát týdně.
Pokud v jednom týdnu klub odpadne, může škola v dalším týdnu realizovat klub dvakrát.
Pro naplnění výstupu je nezbytné, aby průměrná návštěvnost aktivity byla min. 75 % z celkového počtu zapsaných žáků
Pokud je žák do klubu přihlášen, je pro něj docházka povinná a jeho nepřítomnost musí být zákonným zástupcem žáka omluvena. Po celou dobu realizace klubu nemusí být podpoření stále stejní žáci. V případě dlouhodobé nepřítomnosti nebo ukončení docházky žáka do klubu (např. z důvodu stěhování, apod.) je možné přijmout na jeho místo jiného žáka.
- Číslo a název aktivity II/3.3 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cíle a popis realizace aktivity
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu.
Při identifikaci žáků ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:
- nízká motivace ke vzdělávání;
- dlouhodobá a opakovaná prospěchová neúspěšnost;
- nedůslednost ve školní přípravě;
- kázeňské přestupky;
- nedůsledné rodičovské vedení;
- sociokulturně znevýhodněné prostředí.
Doučování probíhá po vyučování a bude probíhat v rozsahu minimálně 16 hodin, a to jedenkrát týdně 60 minut pět po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka. Pokud v jednom týdnu doučování odpadne, může škola v dalším týdnu realizovat doučování dvakrát. Pro naplnění výstupu je nezbytné, aby průměrná návštěvnost aktivity byla min. 75 % z celkového počtu zapsaných žáků. Pokud je žák na doučování přihlášen, je pro něj doučování povinné a jeho nepřítomnost musí být zákonným zástupcem žáka omluvena. Žáci se mohou v průběhu realizace aktivity obměňovat.
Pomocí těchto výše uvedených šablon a aktivit se budeme snažit zvýšit a zlepšit výchovně vzdělávací výsledky žáků, omezit jejich neúspěšnost, zvýšit jejich motivaci k učení, zlepšit pracovní klima ve škole a zajistit profesní růst pedagogických pracovníků.
11. 9. 2017
Ing. Jiří Adámek
ředitel školy