Fyzikální aktivity v rámci projektu EXF na jedenáctce pokračují
V roce 2012 vstoupil projekt Experimentem k fyzice do své druhé části. I nyní pokračují učitelé a žáci druhého stupně v aktivitách rozvíjejících fyzikální představivost, zručnost a především vědomostní stránku.
Název projektu: Rozvíjení technických znalostí a dovedností a zájmu o technická povolání u žáků prostřednictvím frontálních fyzikálních pokusů a pokusů podporovaných ICT
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/03.0025
Více o projektu zde.
Prostřednictvím souprav eProLab a speciálních polovodičových čidel provádějí žáci fyzikální měření, která se jim zobrazují na obrazovkách notebooků.
„Okamžitá vizualizace naměřených hodnot a práce s grafy umožňuje vytvořit si lepší a konkrétnější představu o měřených fyzikálních veličinách,“
uvedla koordinátorka projektu Lucie Butkovová a pokračovala:
„Velkou devizou je i zájem učitelů a žáků o prováděná měření.“
V rámci projektu je připravován dubnový fyzikálníbadatelský pobyt žáků šestých a sedmých ročníků. Současně probíhá i ověřování pracovních listů Experiment I a Experiment II, které využívají moderních způsobů výuky, konstruktivistického pojetí vzdělání, pojmových map a zmíněné vizualizace.
Renata Spustová