Základní informace o projektu Výzva č.56
Vážení rodiče,
naše škola získala v rámci projektu Otevřená škola posiluje dovednosti žáků a učitelů
dotaci na podporu čtenářské gramotnosti a na podporu jazykového vzdělávání pro žáky a učitele.
„Hodina pohybu navíc“ nás prostě baví
„V minulém školním roce, kdy jsme s pokusným ověřováním projektu MŠMT „Hodina pohybu navíc“ začínali, bylo naším cílem přidat něco nového, co se týče všestranného pohybu žáků, neboť jsme školou se sportovním zaměřením a snažíme se hledat nové cesty k tomu, aby se žáci naučili mít sport rádi již od útlého věku,“ vysvětluje ředitel školy Jiří Adámek a dodává, „zaměření Hodin pohybu navíc se týká všeobecného rozvoje dovedností fotbalu, basketbalu, házené, volejbalu, úpolových cvičení, základů gymnastiky, atletiky, plavání, florbalu a bruslení. Projekt se v minulém školním roce velmi líbil, a protože si žáci opět přáli navštěvovat Hodiny pohybu navíc, tak i letos v projektu pokračujeme.“
Jak projekt hodnotí sami trenéři? Martin Strnadel, garant celého projektu na naší škole a zároveň trenér házené, říká, „Žáci navštěvují hodiny rádi, naučí se vždy něco nového. Z hodin odcházejí nadšeni, jsou pro ně velkou zábavou. Děti jsou stále v akci a neustále se zlepšují!“
Trenérka Martina Brunclíková dostala na starosti ty nejmladší šestileté žáky a k celému projektu dodává: „Prvňáčci mívají občas strach z pohybu, z neznámého náčiní a pomůcek, ale postupně tento strach mizí a nakonec se všichni vyřádí. Velmi oceňuji i to, že se děti naučí kamarádství, pravidlům fair play a hlavně, že tráví méně času u počítačů.“
Tento projekt nás velmi zaujal a hodláme v něm nadále pokračovat. Vidíme ho nejen jako vhodnou náplň trávení volného času, ale také jako hlavní motivaci pro to, aby si děti radost z pohybu užívaly.
Táňa Janošcová
Pilotní ověřování projektu „Hodina pohybu navíc“
Naše škola byla vybrána ve školním roce 2015 - 2016 k realizaci pokusného ověřování projektu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR (MŠMT) a Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV)
č.j.: MŠMT - 11416/2015 s názvem „Hodina pohybu navíc“.
Do pokusného ověřování byli zahrnuti žáci 1. – 3. ročníku naší školy, kteří docházeli do školní družiny.
Toto pokusné ověřování je vyhlášeno také na tento školní rok 2016 -2017 a naše škola v ověřování pokračuje. V průběhu tohoto školního roku je tedy zařazena 1 vyučovací hodina pro každý výše uvedený ročník do odpolední činnosti školní družiny.
Poslání Veselé vědy
Posláním neziskové organizace Veselá věda je rozvoj dětí, jejich přirozené zvídavos-ti a talentů prostřednictvím podpory zájmu o zkoumání přírody a jejích zákonitostí. Děti díky vlastní zkušenosti s objevováním světa přírodních věd získávají pozitivní postoj ke světu vědy, výzkumu a k technickým oborům.
Nabízíme kroužek zábavných „skorovědeckých“ pokusů pro zvídavé děti z I. stupně
Dobrý den z Veselé vědy,
nabízíme všem zvídavých dětem kroužek Veselé vědy přímo na naší škole!
Konkrétní informace a přihlášku najdete zde: www.veselaveda.cz
Těšíme se na Vás.
Další články zde.
Hodnotící zpráva
Realizace dotačního projektu ŠABLONY I s názvem „Otevřená škola v šablonách“, registrační číslo projektu CZ02.3.68/0.0/0.0/16_022/0005207, probíhala na Základní škole Frýdek-Místek, Jiřího z Poděbrad 3109 od 1. 09. 2017 – do 31. 8. 2019 v celkové výši podpory 1 097 398 Kč.
Škola tímto dvouletým projektem získala a realizovala šablony k dalšímu vzdělávání učitelů, které bylo zaměřeno na inkluzi, cizí jazyk, matematickou a čtenářskou gramotnost, zaměstnávala školního psychologa a realizovala vzájemnou spolupráci pedagogů, tandemovou výuku, klub logického myšlení a deskových her a u žáků ohrožených školním neúspěchem realizovala kluby doučování.
Projekt v první řadě umožnil škole uzavřít tým specialistů a to tím, že na škole nově působila školní psycholožka, čímž došlo k rozšíření služeb nejen pro žáky a jejich zákonné zástupce, ale i pro pedagogy školy. Při plnění úkolů byla důležitá spolupráce s vedením školy, metodikem prevence, výchovným poradcem a také se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními. Spolupráce se zaměřila také na Mateřskou školu Mateřídouška, kde byla provedena vždy na jaře přednáška o školní zralosti. Poté příprava a účast na dni otevřených dveří pro budoucí prvňáčky a spolupráce při zápisu dětí do prvních tříd. Ve škole se se žáky pracovalo jak individuálně, tak skupinově. V prvních a šestých ročnících se školní psycholožka na začátku školního roku zaměřila na adaptaci žáků. V průběhu roku se pak, dle potřeby či na žádost učitele realizovalo mapování vztahů ve třídách, besedy se žáky apod. Psycholožka se rovněž účastnila preventivních programů a třídnických hodin. Její Individuální práce byla zaměřena na konzultace pro výchovné, výukové problémy, rizikové chování atd. Každoročně se účastnila pracovního setkání školních psychologů pořádaného MSK. Minimálně jednou za čtvrtletí se konalo pracovní setkání školních psychologů z Frýdku-Místku a okolí.
Projekt Šablony I podporoval i další vzdělávání pedagogů školy zaměřené na inkluzi, cizí jazyky, matematickou a čtenářskou gramotnost.
Pedagogové školy zintenzivnili svoji vzájemnou spolupráci šablonami Vzájemná spolupráce pedagogů a Tandemové výuky v předmětech matematika, informatika, zeměpis, přírodopis, chemie, ekologická výchova, biologická praktika apod.
Žáci školy navštěvovali klub zábavné logiky a deskových her. Projekt pamatoval také na žáky ohrožené školním neúspěchem. Těmto žákům pedagogové školy podali pomocnou ruku prostřednictvím odpoledního doučování především v předmětech český jazyk, anglický jazyk a matematika.
Pomocí těchto výše uvedených šablon a aktivit jsme se snažili zvýšit a zlepšit výchovně vzdělávací výsledky žáků, omezit jejich neúspěšnost, zvýšit jejich motivaci k učení, zlepšit pracovní klima ve škole a zajistit profesní růst pedagogických pracovníků.
Dvouletý projekt Otevřená škola v šablonách zcela jistě přispěl ke zvýšení kvalit výchovně vzdělávací práce na naší škole.