Zpráva o realizaci projektu Zkvalitnění výuky napříč ŠVP

Jako jedna z prvních škol v okrese jsme v květnu 2010 podali projektovou žádost EU Peníze školám, ve které jsme si dle požadavků školy nakombinovali šablony klíčových aktivit Čtenářská a informační gramotnost, Matematika, Cizí jazyky a Přírodní vědy.

Projekt, který jsme nazvali Zkvalitnění výuky napříč ŠVP nám byl v červnu 2010 schválen a na jmenované aktivity byla naší škole vyčleněna částka 2 122 458 Kč.

Projekt jsme začali realizovat od 1.09.2010 a bude ukončen 28.02.2013

 

Šablona: Čtenářská a informační gramotnost

  • Klíčová aktivita I/1 Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje čtenářské a informační gramotnosti žáků ZŠ

Vybrané třídy od 3. do 9. ročníku byly na výuku předmětu Český jazyk a literatura 1x týdně děleny do skupin. Kritériem pro zařazení žáků do skupiny byla úroveň čtenářských a informačních dovedností a snaha rozvíjet individuální dovednosti žáka včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Individualizací bylo celkem odučeno 792 dělených hodin.

Vzdělávací aktivity byly zajištěny nákupem vzdělávacích pomůcek např. výukové software, učebnice a pracovní sešity, časopisy, slovníky, encyklopedie apod.

 

  • Klíčová aktivita I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti

V této aktivitě vytvořili 3 pedagogové školy 1 sadu tj. 36 vzdělávacích materiálů a výukových lekcí tzv. DUMů, které ověřovali v praxi v rámci běžné výuky ve vybraných třídách 6. až 9. ročníku. Do konce roku 2012 bude ještě ověřena 1 sada materiálů.

Výukové materiály jsou sdíleny pedagogickými pracovníky a uloženy na školním serveru.

 

  • Klíčová aktivita I/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti žáků ZŠ

Zlepšení výuky v této oblasti jsme dosáhli metodickým vzděláváním ve formách a metodách výuky celkem 6 pedagogických pracovníků.

 

Šablona: Cizí jazyky

  • Klíčová aktivita II/4 Roční jazykové kurzy pro učitele cizích jazyků v ČR

V rámci této aktivity 2 vyučující absolvovaly roční jazykový kurz, jehož program kombinoval jazyk, metodiku výuky cizího jazyka a další jazykové kompetence pedagoga ZŠ.

 

Šablona: Matematika

  • Klíčová aktivita IV/1 Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje matematické gramotnosti žáků ZŠ

Vybrané třídy od 3. do 9. ročníku byly na výuku předmětu Matematika a její aplikace 1x týdně děleny do skupin. Kritériem pro zařazení žáků do skupiny byla úroveň matematických dovedností a snaha rozvíjet individuální dovednosti žáka včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Individualizací bylo celkem odučeno 792 dělených hodin.

Vzdělávací aktivity byly zajištěny nákupem vzdělávacích pomůcek např. počítačů, výukových softwarů, učebnic a pracovních sešitů, manipulační pomůcek apod.

 

  • Klíčová aktivita IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ

Produktem této aktivity jsou 2 sady tj. 72 vzdělávacích materiálů a výukových lekcí, které vytvořilo 5 pedagogů a byly ověřeny v praxi v rámci běžné výuky ve vybraných třídách 3. a 4. ročníku, dále ve třídách na II. stupni.

Výukové materiály jsou sdíleny pedagogickými pracovníky a uloženy na školním serveru.

 

  • Klíčová aktivita IV/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ.

Zlepšení výuky v této oblasti jsme dosáhli metodickým vzděláváním ve formách a metodách výuky celkem u 4 pedagogických pracovníků.

 

Šablona: Přírodní vědy

  • Klíčová aktivita V/1 Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje přírodovědné gramotnosti žáků ZŠ

Vybrané třídy 6. až 9. ročníku byly na výuku předmětů Zeměpis, Chemie a Přírodopis jednou za týden děleny do skupin. Pro zařazení žáků do skupin bylo kritérium úrovně ovládání základních znalostí a dovedností v oblasti přírodních věd a snaha rozvíjet individuální dovednosti žáka včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Individualizací bylo celkem odučeno 648 dělených hodin.

Vzdělávací aktivity byly zajištěny nákupem vzdělávacích pomůcek jako např. jednou interaktivní tabulí, výukových  softwarů, učebnic a pracovních sešity, map, atlasů, encyklopedií, manipulačních a badatelských pomůcek apod.

 

  • Klíčová aktivita V/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji přírodovědné gramotnosti žáků ZŠ

Zlepšení výuky v této oblasti jsme dosáhli metodickým vzděláváním ve formách a metodách výuky celkem 5 pedagogických pracovníků, 3 pedagogové budou ještě absolvovat vzdělávání do konce prosince 2012.

 

V měsíci listopadu 2011 proběhla kontrola na místě, kterou provedlo Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy, odbor CERA. Na základě provedené kontroly na místě nebyla shledána žádná kontrolní zjištění.

V rámci projektu Zkvalitnění výuky napříč ŠVP jsme umožnili žákům prostřednictvím dělených hodin větší možnost přísunu informací, jejich kvalitnější zpracování a následný rozvoj dovedností, vědomostí a návyků v souvislosti s vyučovacím procesem.

Dosáhli jsme zlepšení výuky ve výše jmenovaných předmětech  a to metodickým vzděláváním pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním metodických pomůcek a učebních materiálů. 

Partnerství

 

 

 

Časopis NAŠE 11

Číslo 1 2 3 4

Certifikáty

Vzhled

Cookies

K ukládání nastavení a správnému fungování využíváme soubory Cookies. Vypnutí a vice informací o Cookies zde